Jakie sporty uprawiać na świeżym powietrzu? Aktywności fizyczne wpływające na odporność
Jakie sporty uprawiać na świeżym powietrzu? Aktywności fizyczne wpływające na odporność

Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem codzienności. Pozostaje ona ważna zarówno dla osób młodych, jak i seniorów. Nierzadko mówi się o tym, że ruch jest najlepszym lekiem na… starość! Utrzymywanie dobrzej kondycji to sprawdzona metoda na złagodzenie dolegliwości bólowych mięśni i stawów. Jednak aby wszystko działało jak należy, nie można zapominać o właściwej suplementacji i — co najważniejsze — nieforsowaniu organizmu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie sporty seniorzy mogą uprawiać na świeżym powietrzu?
  • Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?
  • Jaki preparat kolagenowy na stawy wybrać?

Warto wspomnieć, że ruch nie musi być nudny. Z powodzeniem można mieszać ze sobą różne jego rodzaje i w taki sposób hartować własny organizm.

Jazda na rowerze — jesienne wycieczki krajoznawcze

Zwiedzanie okolicy na rowerze to doskonała propozycja dla seniorów. Jazda rekreacyjna nie jest szczególnie wymagającą aktywnością fizyczną. Taki rodzaj ruchu poprawia siłę oraz elastyczność mięśni i ścięgien. Jest on także nieoceniony dla zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowej.

Jazda na rowerze to sport, który można uprawiać zarówno wiosną i latem, jak i jesienią. To opcja odpowiednia także dla cierpiących z powodu różnych chorób zwyrodnieniowych, ponieważ dzięki poruszaniu się w ten sposób, utrzymywana i poprawiana jest ruchomość w stawach, co zdecydowanie zmniejsza ich sztywność i eliminuje ból. Ważny wydaje się też fakt, iż sport ten nie obciąża kolan.

Rowery dla seniorów

Nordic walking — propozycja dla seniorów

Spacery to zdecydowanie jedna z najbardziej lubianych przez seniorów form ruchu. Przy okazji aktywność ta jest prosta i zupełnie naturalna. Warto jednak uczynić ją odrobinę mocniej zaawansowaną. Mowa o nordic walking, czyli intensywnym marszu wspomaganym specjalnymi kijkami.

W taki sposób angażowane jest praktycznie całe ciało. Nordic walking skutecznie rozciąga i poprawia elastyczność w obrębie mięśni i ścięgien. Warto wspomnieć, że podobne spacery można odbywać w grupie przyjaciół, co sprawia, że ten rodzaj rekreacji staje się jeszcze atrakcyjniejszy.

Nordic walking dobry na stawy

Jogging — aktywność dla wymagających

Bieganie jest znacznie trudniejsze od spacerowania i jazdy na rowerze. Należy jednak mieć na względzie, że ta aktywność fizyczna niesie ze sobą naprawdę wiele korzyści zdrowotnych. Po pierwsze pozwala ona na spalenie znacznej liczby kalorii, co przekłada się na niższą wagę i tym samym większą mobilność.

Jednocześnie biegaczom wzrasta apetyt, na co można odpowiedzieć zbilansowaną, zdrową dietą. Poprawie ulega również układ sercowo-naczyniowy oraz oddechowy. Bieganie zazwyczaj jest również w stanie ułatwić zasypianie, a także polepszyć gęstość kości, a nawet stanowić profilaktykę depresji.

 
Bieganie wzmacnia stawy

Najważniejsze korzyści zdrowotne dla osób starszych wynikające z aktywności fizycznej

Umiarkowana intensywność ruchu fizycznego niesie ze sobą wiele dobrych konsekwencji, szczególnie dla seniorów. Światowa Organizacja Zdrowia zaznacza, iż najlepsza aktywność to taka, w której trakcie można swobodnie rozmawiać z drugim człowiekiem, ale nie da się już śpiewać.

 Najistotniejszymi korzyściami wynikającymi z uprawiania sportu są:

  • poprawa przepływu krwi w naczyniach krwionośnych;
  • znormalizowanie i zdobycie kontroli nad ciśnieniem tętniczym krwi;
  • zwiększenie siły w mięśniach;
  • zmniejszenie stężenia tzw. złego cholesterolu na rzecz zwiększenia ilości jego dobrego odpowiednika;
  • podwyższenie odporności organizmu na szkodliwe działanie wirusów i bakterii;
  • redukcja tkanki tłuszczowej;
  • ogólna poprawa samopoczucia poprzez zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób takich jak depresja;
  • profilaktyka cukrzycy typu II, nowotworów (np. piersi, jelita grubego oraz prostaty);
  • eliminowanie stresu i polepszenie jakości snu.
Spacer dobry dla stawów

 

Aktywność fizyczna to sposób na polepszenie jakości codziennego życia. „Ruch to zdrowie” — jak głosi stare porzekadło.

W jaki sposób dbać o stawy? Rola kolagenu w organizmie

Kolagen jest białkiem, które stanowi podstawowy element tkanki łącznej. Ilość kolagenu wraz z wiekiem zaczyna drastycznie spadać, dlatego też trzeba go suplementować. Jest to szczególnie ważne wśród osób doświadczających intensywniejszej aktywności fizycznej.

Warto też wspomnieć, iż kolagen pozostaje także ważnym składnikiem budulcowym kości oraz pełni istotną funkcję w układzie odpowiedzialnym za odporność organizmu.

Preparaty kolagenowe mogą okazać się bardzo pomocne, jeśli chodzi o spowalnianie procesu starzenia się skóry, jak również zachować integralność chrząstki. Takie suplementy są również w stanie zmniejszyć wszelkie stany zapalne i stymulować syntezę tego białka.

Flexus Shots preparat kolagenowy na stawy

Kolagen jest dostępny pod wieloma postaciami. Na szczególną uwagę zasługuje produkt Flexus Shots to kolagen na stawy kręgosłupa i cały narząd ruchu w płynie zamkniętym w wygodnych fiolkach. Substancja ta pomaga w prawidłowej produkcji kolagenu, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie kości oraz chrząstek. Flexus Shots zawiera aż 500 mg kolagenu. Poza tym w preparacie znajdujemy również cenne chondroitynę, glukozaminę, kwas hialuronowy oraz witaminy C i D. Ten kolagen na stawy do picia to rozwiązanie prezentujące wysoką jakość, które jest po prostu wygodne.

Preparat ten jest idealną opcją dla osób uprawiających sport ze względu na fakt, iż występuje w postaci shotów. Dzięki temu mogą go stosować ludzie, którzy nie chcą lub nie mogą zażywać tradycyjnych tabletek. W składzie produktu znajdujemy również witaminę C. Bierze ona udział w syntezie kolagenu typu I, tym samym przyczyniając się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Flexus Shots zawiera także witaminę D. ta z kolei pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i ma znaczenie dla właściwego funkcjonowania mięśni.

Preparaty kolagenowe na stawy to świetny sposób na uzupełnienie codziennej aktywności fizycznej. Warto pamiętać, że ruch to zdrowie. Jest on więc ważny w każdym wieku! Jednak szczególną uwagę poświęcać mu powinni właśnie seniorzy. W ich wieku łatwo o zasiedzenie się, którego konsekwencje mogą być tragiczne. Sposób na spędzanie wolnych chwil na świeżym jest naprawdę wiele! Oderwanie się od telewizora z pewnością przyniesie pozytywne skutki.

 [product id="58, 60, 208"]

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium